10 συμβουλές για πιο υγιεινό παιδικό κολατσιό!!!



Όταν ένα παιδί ξεκινάει να μασουλάει ότι βρίσκει μπροστά του, είναι μια καλή στιγμή να του προσφερθεί κάτι γρήγορο και υγιεινό. 


Οι παρακάτω 10 συμβουλές έχουν ως γνώμονα το γρήγορο και υγιεινό κολατσιό και μπορεί να αποδειχθούν σωτήριες.

Για πολλά παιδιά το κολατσιό αποτελεί ένα είδος παιχνιδιού και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.

Αυτή η συνήθεια μπορεί να βοηθήσει το παιδί να μειώσει την πείνα του κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά και να λαμβάνει θρεπτικά συστατικά καθ΄ όλη τη διάρκειά της. 

Όμως για να συμβούν όλα αυτά, πρέπει η ποιότητα του φαγητού να είναι άριστη και να μην περιλαμβάνει βλαβερές για τον οργανισμό τροφές.

1. Η αποφυγή αγοράς «πρόχειρου» φαγητού στο σπίτι.
Ένα παιδί δεν θα δεχθεί να τρώει φρούτα εάν βλέπει τους γονείς ή τα αδέλφια του να καταναλώνουν σοκολάτες, πατατάκια ή άλλες εύκολες αλλά ανθυγιεινές τροφές. Πρέπει πρώτα λοιπόν να δοθεί το «καλό» παράδειγμα από το περιβάλλον του, έτσι ώστε να ακολουθήσουν και τα παιδιά. 

2. Τα δημητριακά.
Οι μπάρες δημητριακών, οι κόκκοι σιτηρών με γάλα και άλλες τροφές τέτοιου τύπου, προσφέρουν ενέργεια και καλή άμυνα στον οργανισμό.

3. Η ανάμιξη τροφών.
Όταν ανακατεύονται τροφές που συνήθως αποφεύγουν τα παιδιά, όπως είναι τα λαχανικά, με το γιαούρτι και τα φρούτα, συνηθίζουν τη γεύση τους και τα καταναλώνουν με μεγαλύτερη ευκολία, προσφέροντας στον οργανισμό τους τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται ώστε να αναπτυχθεί με υγεία το σώμα τους.

4. Η διεύρυνση του μενού.
Η εναλλαγή των συνηθισμένων τροφίμων με άλλα, που σπάνια σερβίρονται σε ένα σπίτι, όπως είναι ο ανανάς, τα μούρα, οι χρωματιστές πιπεριές, τα μάνγκο, τα καρύδια κλπ., μπορεί να προσφέρει ποικιλία αλλά και να βοηθήσει ώστε τα παιδιά να μην βαριούνται τρώγοντας τις ίδιες τροφές συνεχώς.

5. Επανεξέταση του πρωινού.
Ένα πλούσιο πρωινό, με χαμηλά λιπαρά, χυμό, γάλα, δημητριακά ολικής άλεσης και τοστ με ψωμί σίκαλης μπορούν να αποτελέσουν πηγή αυξημένης ενέργειας για ένα παιδί, ιδιαίτερα εάν η ημέρα του είναι φορτωμένη με πολλές ώρες διδασκαλίας.

6. Γλυκά για τα παιδιά!
Δεν είναι απαραίτητο το κολατσιό για τα απιδιά να είναι άνοστο και να έχει αδιάφορη γεύση. Για την ικανοποίηση του παιδιού για γλυκό μια πουτίγκα με χαμηλά λιπαρά, καθώς και υλικά όπως ένα γιαούρτι (χαμηλών λιπαρών και αυτό) με φρέσκα φρούτα και ελάχιστη ποσότητα ζάχαρης, εάν συνδυαστούν κατάλληλα μπορούν να δημιουργήσουν νοστιμότατα γλυκίσματα.

7. Καλή διασκέδαση.
Ακόμα και τα πιο άνοστα φαγητά, εάν παρουσιαστούν με τον κατάλληλο τρόπο, μπορούν να δελεάσουν και τους πιο απαιτητικούς μικρούς γευσιγνώστες. Τοστάκια σε σχήμα αστεριού, φρούτα σε σχήμα καρδιάς και άλλα τέτοια μπορούν να φέρουν το παιδί πιο κοντά σε μια πιο υγιεινή διατροφή με… πολλά σχήματα!

8. Διατήρηση της ανεξαρτησίας του παιδιού.
Τα εύκολα προσβάσιμα, για τα παιδιά, σημεία των ντουλαπιών όπου τοποθετούνται τα τρόφιμα, πρέπει να είναι πάντοτε γεμάτα με χυμούς, φρούτα, δημητριακά και σπιτικά γλυκάκια, μπισκότα, έτσι ώστε το παιδί να μπορεί να φτάνει μόνο του τα τρόφιμα και να διαλέγει αυτό που θέλει κάθε στιγμή. Εάν σε αυτές τις θέσεις είναι τοποθετημένες σοκολάτες, τσιπς και άλλες παρόμοιες τροφές, είναι ευκολονόητο ότι θα τις προτιμήσει και θα αδιαφορήσει για οποιαδήποτε άλλη υγιεινή λύση. Άλλωστε και εμείς το ίδιο θα κάναμε!

9. Έλεγχος ετικετών.
Τα τρόφιμα χαμηλών λιπαρών τις περισσότερες φορές δεν είναι στην πραγματικότητα προϊόντα με λίγες θερμίδες και ελεύθερα πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Έτσι για την ασφάλεια των παιδιών, καλό θα ήταν να διαβάζονται με μεγάλη προσοχή οι ετικέτες των προϊόντων επιλέγονται, έτσι ώστε να γίνονται γνωστά όλα τα υλικά που περιέχουν.

10. Χώροι κολατσιού.
Πρέπει να υπάρχει ένας περιορισμός για το που μπορεί να κολατσίζει ένα παιδί. Είναι απαραίτητο να μάθει ότι δεν είναι όλο το σπίτι μια απέραντη κουζίνα. Η περιφορά του παιδιού μέσα στο σπίτι, με το κολατσιό στο χέρι, είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει στην καθήλωσή του μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή, βιντεοπαιχνιδιού ή ακόμα και τηλεόρασης, γεγονός που θα το κάνει να καταναλώσει ασυναίσθητα πολύ μεγαλύτερες ποσότητες τροφής απ΄ ότι θα έτρωγε αν καθόταν στο τραπέζι της κουζίνας.

Αν το παιδί μάθει να τρώει υγιεινά μέσα στο σπίτι του, όταν θα πάει σχολείο θα μπορεί να αντισταθεί στους διάφορους ανθυγιεινούς πειρασμούς που θα το περιβάλλουν.